برهنگی

چند روز پیش که این تابلو را توی ایستگاه مترو دیدم، دردم گرفت به واقع.

http://fatemehkia.persiangig.com/dove.jpg

فونت بزرگ توی روی یک خانوم دارد داد می‌زند که شهامت نشان دادن صورتت را بدون آرایش نداری.
اصلا تا حالا نداشتی و تجربه نکردی و ما الان داریم آن را به تو هدیه می‌دهیم!

درست در جایی که هر روز تعداد زیادی بانوی بی‌آرایه عبور می‌کنند.

بیشترین هجمه‌ی این تبلیغ مربوط به خط پایین آن است:‌ «هفت روز از داو استفاده کنید، بدون آرایش بیرون بروید»

یعنی کل جسارتِ حضورِ تو، برابر با قیمت یک قالب صابون داو. شاید مثلا دو هزار تومن.

این کوچک‌شمردن‌ها، زیر سایه‌ی «چیز» دیگری تعریف‌شدن‌ها کم مسبوق به سابقه نیست.

یک تبلیغ هم توی میدان هفت‌تیر بود، تبلیغ یک برند طلا.

جمله‌اش این بود: «با فلان طلا دیده شوید»

نیاز به توضیح دارد؟

/ 15 نظر / 15 بازدید
نمایش نظرات قبلی
حوا خاتون

سلام در این که بسیاری بدون آرایه می آیند شک ندارم اما در این که خیلی از بانوان ما دیگر شهامت بدون آرایش بیرون آمدن را ندارند که شک ندارید؟! کجایش را دیدی خواهر! تازه چطور راه رفتن را هم به زن ها در ماهواره یاد می‌دهند! تا این حد مخاطبشان را فاقد شعور تصور می‌کنند... شهامت که دیگر یک امر اکتسابی است. لذت بردیم از پستتان و نگاهتان ... راستی نام خانوادگی من شباهت عجیبی به نام خانوادگی شما دارد!!!

فاطمه

خیلیییییییییییی باریک بینی خوبی بود ولی بهتر میشه که صداتون رو به یه مسیول برسونین که جلوش گرفته بشه

باران

چه دقت نظری! آفرین خواهرم. آفرین. اما چه فایده اگر تا صبح هم بنشینم و به تو تبارک الله بگویم؟ هوم؟ چه فایده؟ این ها ربطی به شهامت داشتن یا نداشتن زن ها ندارد. این ها ربط دارد به شهامت نداشتن تبلیغات. این تبلیغ ترجمه شده است احیانا. و بیشتر عمده استقاده از لوازم آرایش مخصوص کشور ماست پس نمی توان منظور را اینجور که تو برداشت کرده ای برداشت کرد چرا که متن این تبلیغ کاملا مطابق فرهنگ غرب است و مسلما ...... ادامه اش را هم که خوب می دانی امیدوارم منظورم را خوب فهمانده باشم در کل فقط دقت نظری که پشت حرف هایت بود را دوست داشتم اما تو زیادی بدبینی.

باران

بهتر بگویم نامتناسب بودن بازار تبلیغات با فرهنگ بومی منظورم بود. که اینطور هم آدم های باریک بینی مثل ترا به شک می اندازد و هم باعث ترویج خیلی چیزهای نامتناسب با فرهنگ می شود. چرا؟ تنها به خاطر اینکه شرکت های تبلیغاتی برای راحت تر کردن کار خودشان یک تبلیغ خارجی را برمیدارند حالا یا عینا یا با الگوگیری در ایران استفاده می کنند. بی اینکه فکر کنند مثلا برای طلا .بله . همین طلایی که برندش در هفت تیر بوده و تو دیدی شک ندارم این هم از ان تبلیغ های الگویی است درکل توی تشکیلات مد و ظاهر غرب خیلی خیلی خیلی از ما توی تبلیغات جلوست. چون ان ها از قدیم ندیم جسمی و ظاهری بوده اند اما شرقی جماعت معنوی و درنی.

باران

در مورد اینکه چطور راه رفتن را به ما یاد می دهند هم باید به حوا خاتون بگویم عزیز من! این توهین به شعور نیست. تجارت است. اتفاقا خیلی هم اهمیت و توجه به شعور است. این شاید برای تویی که اینجایی خنده آو هم باشد.اما برای انی که آن طرف له له می زند و توی سینه اش پروتز می گذارد که انطور راه برود ممکن است آرزوی هرشبه اش باشد.اینکه او آنطور می پسندد دلیل این نیست که تو اینطور شعورت را تحت حماقت فرض کنی.

باران

اگر اینجوری که تو حساب می کنی خواهرم بخواهی حساب کنیم کلا هیچ کدام از حرف های من به هیچ کدامشان ربطی نداشت.

حسین شرفخانلو

درد مدرنیته هنوز مونده بزنه بیرون این ها هنوز از نتایج سحر است باید اگر عمری بود باشیم تا صبح دولتمان چه سان بدمد! با این اوضاع...

گل سرخو سفید

بدبختانه. گفته مدیر وبلاگ درسته. بحران اخلاقیات است.

سب

دوست عزیز پارانویا یا توهم پنداری بیماری مهلکی است که اگر به اون دیر برسید بسیار خطرناک خواهد بود

امیرحسین

ما وقتی میخواهیم نظری بدیم باید دغدغه ای یا هدفی داشته باشیم حالا به نظر شما وقتی گرونی و فقر بیداد میکنه حجاب خیلی مهمه اصلا تو این وضیعت این حرفا عاقلانست